Elektrische trapondersteuning op driewielfiets
Wij bouwen elektrische ondersteuning in op nagenoeg elke driewielfiets, duofiets, rolstoelfiets of tandem!
De elektrische tweewielfiets is niet meer weg te denken uit het huidige straatbeeld. De techniek neemt hierin grote stappen. Gelukkig staat de techniek in de zorg- en revalidatiebranche ook niet stil als het gaat om elektrische trapondersteuning op driewielfietsen, duofietsen, rolstoelfietsen, tandems. Wij hebben verschillende vormen van elektrische trapondersteuningssystemen in ons assortiment welke wij in onze eigen werkplaats op nagenoeg elke driewielfiets, duofiets, rolstoelfiets, tandem, enz. kunnen plaatsen. Deze systemen zijn bij ons verkrijgbaar in verschillende prijsklassen.
Mocht u graag meer informatie over de mogelijkheden, neem dan contact met ons op.
Heinzmann DirectPower elektrische trapondersteuning
Een syteem van zeer degelijke Duitse kwaliteit!
Dit systeem heeft een absoluut geruisloze elektromotor. In de trapas zit een krachtsensor die continu de druk op de pedalen meet. Hierdoor geeft dit systeem altijd de juiste mate van trapondersteuning. Of u nu berg op gaat of juist de wind in de rug heeft.
Het DirectPower aandrijfsysteem bestaat uit verschillende onderdelen:
1) Motor
2) Accu en oplader
3) Schakelkast en aansturing
4) Display
5) Trapas met krachtsensor
6) Bagagedrager
1) Motor
De borstelloze elektrische motor is de krachtbron van het DirectPower aandrijfsysteem. Het model biedt zowel een krachtige aandrijving bij continu gebruik, alsook aanzienlijke extra kracht op piekmomenten, zoals bij het wegrijden. Mechanisch verlies is te verwaarlozen, aangezien de motor zonder versnelling is uitgevoerd.
2) Accu en accu-lader
De lithium-ion-accumulator, de accu, is de energiebron van het DirectPower aandrijfsysteem. De hoge capaciteit van dit type accu’s zorgt voor maximale prestaties en een groot bereik. Deze accu’s hebben geen last van “memory-effect”, wat wil zeggen dat deze op elk gewenst moment zonder problemen opgeladen kunnen worden. Dus ook wanneer de accu niet geheel leeg is, kunt u hem opnieuw opladen. Een geschikte oplader om de accu via het stroomnet op te laden, hoort tot de basisuitrusting van het systeem.
3) Aansturing
De elektronische aansturing is in feite het hart van het DirectPower aandrijfsysteem. Deze dient alle signalen te analyseren en, rekening houdend met de ingestelde waarden, de motor aan te sturen, zodat de overeenkomstige kracht wordt opgewekt. De robuuste behuizing beschermt de aansturing tegen vocht, schokken en andere soortgelijke invloeden.
4) Digitaal display
Het display is, samen met de bediening, het controlecentrum van het DirectPower aandrijfsysteem. U kunt hier de mate van aandrijving of reserveopbouw naar wens instellen.Daarnaast krijgt u hier ook alle informatie zoals: trip afstand, totale afstand, nog te rijden tijd, actieradius, snelheid.
5) Trapas met krachtsensor
De trapsensor is gecombineerd met de trapas en is hiermee volledig geïntegreerd. Hij stuurt de signalen van het trap-draaimoment, de stapfrequentie en de draairichting door naar de aansturing. De trapsensor is volledig onderhoudsvrij en vereist geen instelling.
6) Bagagedrager
De stevige aluminium bagagedrager heeft, naast de functie om bagage of zadeltassen te dragen, ook de taak als stevige en veilige bevestigingsplaats voor de accu. Bovendien is de schakelkast met de aansturing van het systeem eraan bevestigd.
Roll-on: eigen elektrische trapondersteuning
Een goedkoper alternatief, van goede kwaliteit!
Dit systeem heeft een nagenoeg geruisloze elektromotor. In de trapas zit een trapsensor met magneetschijf. Deze meten de omwentelingen die u maakt wanneer u trapt op de pedalen.
Het systeem bestaat uit verschillende onderdelen:
1) Motor
2) Accu en accu-lader
3) LED - Display
4) Controller
5) Trapsensor
6) Remonderbreker
1) Motor
De motor is nagenoeg geruisloos. Deze wordt bij een driewielfiets in het voorwiel geplaatst en bij een rolstoelfiets in het achterwiel.
2) Accu en accu-lader
De lithium-ion accu zorgt uiteraard voor de energie van de motor. De accu is afneembaar middels een sleuteltje. Hierdoor kan de accu op elke gewenste plaats, waar een stopcontact aanwezig is, opgeladen worden. Uiteraard wordt er standaard een oplader bij geleverd. De totale laadtijd bedraagt 3 tot 5 uur.
3) LED - Display
Het display is voorzien van 3 knoppen. Middels deze knoppen kan de mate van trapondersteuning worden ingesteld. De trapondersteuning is in 6 standen instelbaar. 1 van de 3 knoppen is de “start en go” knop. Als deze knop ingedrukt wordt, dan start de motor zonder te trappen. De motor geeft dan ondersteuning tot 6 km/u. Ook zit er op het display een batterij-indicatie.
4) Controller
De controller is een regelkastje dat in de kleine zwarte box op de bagagedrager zit. Deze controller zorgt voor de aansturing van de motor en zorgt er voor dat de batterij op de juiste manier wordt ontladen.
5) Trapsensor
Op de trapas worden een trapsensor en een magneetschijf gemonteerd. Als de pedalen rond getrapt worden, begint de motor met ondersteunen. De sensor werkt op basis van de omwentelingen die de pedalen maken, niet op basis van de kracht die op de pedalen wordt uitgeoefend. Dit betekent dat de motor pas start met ondersteunen na 1,5 omwenteling van de pedalen.
6) Remonderbreker
De functie van de remonderbreker is het vergroten van de veiligheid. Een remonderbreker zit ingebouwd in de remhendel. Op het moment dat de rem bediend wordt, wordt ook direct de motor gestopt. De trapondersteuning stopt dan dus direct.